Selecteer een pagina

hartmann e-learning

Door niet de inhoud maar de mens centraal te stellen, verbonden met de motivatie van de lerende, creëren we een krachtige leerbeleving.

WordPress | DIVI | LearnDash

Hoe maak je van een online leeromgeving een krachtige leerbeleving?

Naast het leveren van producten voor desinfectie, incontinentie en wondzorg is Hartmann ook kennispartner op deze gebieden. Hartmann heeft niet voor niets de Hartmann Academy opgericht, bedoelt voor het delen van kennis en het onderwijzen van zorgmedewerkers.

Het op de juiste manier én op het juiste moment naleven van handhygiëne richtlijnen redt echt mensenlevens. En een beter begrip van incontinentie-problemen helpt verpleegkundigen de kwaliteit van leven van hun patiënten te verbeteren.

Human First e-learning

Door niet de inhoud maar de mens centraal te stellen, verbonden met de motivatie van de lerende, creëren we een krachtige leerbeleving. De verschillende e-learning modules die we ontwikkeld hebben zijn vaak verplicht. Bepaalde certificaten moeten namelijk behaald worden om werkzaam te mogen zijn in de zorg. Maar dat is niet ons uitgangspunt. De intrinsieke motivatie om een betere zorgverlener te worden is wat centraal staat. En, het mag ook gewoon leuk zijn! Sterker nog, door de leeromgeving op een speelse manier in te richten wordt het cognitieve vermogen geprikkeld.

LMS Learndash

Fun factor

Een didactisch sterke e-learning wordt verstrekt door beeld. Om die reden hebben wij voor alle e-learning programma’s tekeningen laten maken die de vragen verduidelijken. De cartooneske manier van tekenenen door Marijke van Veldhoven draagt bij aan de ‘fun factor’.

Leren in de praktijk

De e-learning modules zijn zo opgebouwd dat ze dicht bij praktijksituaties staan. Dit doen we door deelnemers als het ware een dagje mee te laten lopen met een fictieve verpleegkundige (Klaartje). Deelnemers herkennen zich in de alledaagse situaties waarover oefenvragen worden gesteld. Door direct feedback te geven op de gegeven antwoorden is er steeds een leermoment.

De oefeningen met praktijksituaties, of dat nu gaat om handhygiëne of incontinentie, zijn ter voorbereiding op het examen. Wanneer de deelnemer zich vertrouwt voelt me de stof kan deze de eindtoets afnemen. Met een gepersonaliseerd certificaat is deze leerbeleving tot een goed einde gebracht.

Opdrachtgever
logo Hartmann
Resultaat
Een e-learning platform voor zorgprofessionals met geaccrediteerde leermodules voor handhygiëne en incontinentie.

 

Human First
Door niet de inhoud maar de mens centraal te stellen, verbonden met de motivatie van de lerende, creëerden we een krachtige leerbeleving. Deelnemers herkennen zich in de praktijksituaties door virtueel een dag mee te lopen met Klaartje, de verpleegkundige.

 

Technieken
Het door ons gebruikte Learning Management Systeem (LMS) is LearnDash. Dit op WordPress-gebaseerde leerplatform biedt alle denkbare mogelijkheden voor een professionele leeromgeving. De keuze voor LearnDash bepaald echter niet het succes. Het gaat om de leerbeleving, daarin maken wij het verschil.

“Play is our brain’s favourite way of learning.”

Wij helpen je graag verder

Met onze ‘Human First’ benadering gaan we samen op zoek naar de mens achter de vraag. Eindgebruikers en stakeholders betrekken wij actief bij dit proces. Door hun emotionele behoeftes centraal te stellen, komen we tot slimme digitale oplossingen. Daarbij hebben we oog voor de hele organisatie: van doelen tot draagvlak, van techniek tot proces. In een ‘what’s in it for we’ partnerschap is een businesscase met meer productiviteitswinst mogelijk.

Durf jij het aan je te laten inspireren in een creatieve brainstormsessie.

Mark Willemen
Mark Willemen

☆ Solutions Architect ☆ IT Consultant

Een gedreven IT-allrounder met ‘nerd’-roots op zijn zolderkamer, met een passie voor innovatie op grotere schaal. Verfent lowlands ganger.

06 430 092 62
linkedin.com
direct mailen

Rob Mulder
Rob Mulder

☆ Prototyping ☆ Design Thinking ☆ UX/UI

Maakt concepten concreet en processen inzichtelijk door deze te visualiseren vanuit ‘Design Thinking’. Kunstliefhebber en gitaar pingelaar.

06 246 977 24
linkedin.com
direct mailen

Steven de Lira
Steven de Lira

☆ Personal development ☆ Human behavior

Een pragmatische strateeg met een passie voor het meetbaar maken van persoonlijke ontwikkeling. Kookgek, fanatiek sporter en een charmeur pur sang.

06 412 547 50
linkedin.com
direct mailen

Share This